"Cestu, ktorá vedie cez most na Škultétyho ulici, dlhodobo využívali
nákladné autá. Most neustále zaťažovali, nakoľko v meste nemáme
dobudované obchvaty, cez ktoré by mala prúdiť tranzitná doprava. Voči
Prešovčanom by preto nebolo férové, aby náklady na rekonštrukciu tohto
mosta znášalo v plnej výške samotné mesto," uviedla primátorka.
Minister predstavil niekoľko konkrétnych foriem pomoci zo strany štátu,
ktoré by mestu odľahčili financovanie tejto náročnej investície. Samotnú
opravu mosta totiž komplikuje výluka vlakov, keďže pod mostom vedie
železničná trať.
Primátorka spolu s ministrom otvorila aj aktuálnu problematiku pomoci
pre mestské dopravné podniky, ktoré sú vyňaté zo štátnej pomoci v
súvislosti s veľkými výpadkami príjmov v období pandémie nového
koronavírusu. Samotný Dopravný podnik mesta Prešov eviduje v období
marec až apríl výpadok tržieb na úrovni približne 370 000 eur.
„Som presvedčený, že sa podarí nájsť kompenzačný mechanizmus, ktorý
čiastočne pomôže vykryť výpadok financií mestských dopravných podnikov v
čase trvania mimoriadnej situácie," uviedol Doležal.
Medzi dlhodobé zámery mesta v oblasti rozvoja dopravy patrí podľa Tomeka aj vybudovanie parkoviska pri železničnej stanici.
"Doterajšie rokovania so zástupcami Železníc Slovenskej republiky
zatiaľ nepriniesli konkrétne výsledky, nakoľko ŽSR požadujú za pozemok,
na ktorom chce mesto investovať do výstavby nového parkoviska, trhovú
cenu. Minister dopravy však naznačil možné riešenie, ktorým by mohol byť
dlhodobý prenájom zo strany ŽSR pre mesto," priblížil Tomek s tým,
že ďalšou témou bola prioritizácia projektov v oblasti integrovanej
infraštruktúry, ktorá zahŕňa modernizáciu verejnej dopravy.
Ide napríklad o kúpu parciálnych trolejbusov, rozšírenie tratí s trolejovým vedením či modernizáciu autobusového depa.